Rinki kiristyy Salvinin ja persujen veljespuolueen ympärillä
Milanon syyttäjäviranomaiset ovat aloittaneet rikostutkinnan italialaisen Lega-puolueen suhmuroinneista venäläisten öljyyhtiöiden kanssa. Legan on väitetty yrittäneen saada jopa 65 miljoonaa dollaria vaalirahaa Venäjältä.
Tietoja näistä rahoista ja niihen liittyvästä yhteistyökuviosta tuli julki jo helmikuussa. Sen jälkeen keväällä persujen puheenjohtaja Jussi Halla-aho neuvotteli persut osaksi Lega-puolueen johtamaa ryhmää Euroopan parlamentissa. Ken tietää, onko näillä asioilla jokin yhteys.
Tällä viikolla Legan touhuista Venäjällä on tullut julki uutta tietoa. Lega-puolueen puheenjohtajan Matteo Salvinin puolustus näitä syytöksiä vastaan on ollut kummallinen: Hän ei muka tiedä, mitä hänen läheinen avustajansa ja oikea kätensä Gianluca Savoini on Moskovassa tehnyt. Medialla on ollut helppo työ julkaista kuvia ja tietoja, jotka todistavat Salvinin ja Savoinin tiiviin yhteistyösuhteen 20 vuoden takaa aina viime päiviin asti. Herrat ovat esimerkiksi reissanneet pienellä porukalla Venäjän miehittämällä Krimillä.
Salvinin puolustustrategia osoittaa, että hän tietää puolueensa Moskovan keskustelujen olleen arkaluontoisia. Nyt sitten syyttäjä tutkii, kuka tiesi mitä ja missä vaiheessa. Salvinilla on omat kovapäiset kannattajansa – Suomessakin – mutta rikostutkintaa ei suurikaan kansansuosio pysäytä. Tässä saattaa kyteä suurtappio koko eurooppalaiselle äärioikeistolle.
Persuille nämä syytökset ovat arka paikka. Sen kertoo se, ettei Halla-aho ole vastannut Helsingin Sanomien yhteydenottopyyntöön asian tiimoilta.
https://www.buzzfeednews.com/article/albertonardelli/salvini-savoini-far-right-bromance
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006170267.html
Se että mestari Margarita Halla-aho roikkui niin kauan meppinä vaikka oli puoluejohtaja liittynee puolueen varsinaiseen painotukseen eli Venäjän pöydissä notkumiseen. Silloin junailtiin ryhmänvaihto. Tämän jälkeen sopi sitten lähettää Brysseliin mepit jotka myisivät ymmärtämyttään isoäitinsäkin kunhan saa jännän kansainvälisen ”kokemuksen”.
Ilmoita asiaton viesti
Nämä Savoinin puheet eivät jätä tulkinnan varaa uuden europarlamenttiryhmän tarkoitusperistä, myöskään persujen osalta:
”In the recording, Savoini can also be heard boasting about Salvini’s plans for Europe and the League’s alliance with far-right parties that now make up the Identity and Democracy (ID) group in the European Parliament — such as Austria’s Freedom Party, France’s National Rally and the Alternative for Germany.
”We want to change Europe. A new Europe has to be close to Russia as before because we want to have our sovereignty,” he said, adding: ”We have our allies. We really want to begin to have a great alliance with these parties that are pro Russia, but not pro Russia for Russia but for our countries.””
https://www.politico.eu/article/italian-prosecutor…
Ilmoita asiaton viesti
Italialainen juristi Gianluca Meranda on ilmoittanut olleensa yksi tuon salaperäisen Moskovan kokouksen osanottajista, kertoo tänään Buzzfeed. Hän kertoo olevansa valmis yhteistyöhön syyttäjäviranomaisten kanssa tapauksen selvittämiseksi.
https://www.buzzfeednews.com/article/albertonardel…
Ilmoita asiaton viesti
Onkohan tämä eurooppalaisten kansallismielisten kansallismielisyys millään järjellä ymmärrettävissä? Haetaan tukea muita eurooppalaisia maita miehittävältä Venäjältä, jolle tunnetusti mikään ei riitä.
Ilmoita asiaton viesti
Suuri falsaario. Vuosituhannen huiputus. Juuri siksi he ovat niin lääpällään rikollisiin ja halukkaita rekrutoimaan rikollisia että heidän politiikkansa ydin on huijaus.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjän on helppo toimia eteläeuropassa siellä ei ole Venäjä vihollinen pohjoismaiden tavoin.
Turkki natomaana on mennyt erityisen pitkälle.
Jokin vuosi sitten kreikkalainen ystäväni kertoi miten Kreikan ja Turkin välit olivat Kreikan saarista kiristyneet ja Venäjän sotalaiva oli pyydetty salmeen päivystämään,kaksi natomaata.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikilla on ystäviä, mutta ihan kaikkea ei välttämättä kannata uskoa ihan sellaisenaan, eikä ainakaan kertoa niitä juttuja eteenpäin, ei ainakaan netissä.
Kukas sen Venäläisen laivan sinne nyt sitten olisi pyytänyt? Niinpä, sitä minäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Kreikka,silloin ei Turkki ollut näin Venäjän kaveri.
Turkki nöyrtyi kun ampui venäläisen hävittäjän, silloin kreikkalainen kaveri sanoi että nyt Turkki pahan tempun teki itselleen USA ei tule apuun.
Kreikkalaiset eivät ole alkuunkaan USAn ystäviä sitten juntan aivan kuten meillä omamme talvisodasta.
Ilmoita asiaton viesti
Kuka sen venäläisen aluksen siis pyysi?
Ilmoita asiaton viesti
Kreikka.
Ilmoita asiaton viesti
Onko jotain muuta vahvistusta kuin kreikkalaisen ystäväsi puheet.
Ilmoita asiaton viesti
Pitääpä kysyä kertojalta.
Hän katsoo ahkerasti kreikkalaisia tv kanavia ja uutisia.
Kreikan senaatista on myös suora kanava ja kertoi jossakin keskustelussa oli sanottu amerikkalaisia murhaajiksi tietäen ettei meillä sellainen tulisi kuuloonkaan.
Suomessa ei sen alueen tapahtumat kerää lukijoita.
Ilmoita asiaton viesti
turkki irtaantuu natosta, kun ei päässyt euroopan unionin jäseneksi, suomi irtaantuu eu:sta, kun ei päässyt naton jäseneksi (putin ei antanut lupaa)
Ilmoita asiaton viesti
Uusi Mussolini tekee nyt yhteistyötä uuden Stalinin kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Italiassa nyt on oikeaa mafiaa ja pienimuotoista korruptiota. Berlusconia vastaan nostettiin korruptiosyytökset ainakin kuusi kertaa minkä lisäksi muutakin keppostelua on ollut.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Silvio_Berlusconi#Sy…
Mitähän Halla-ahon tähän nyt pitäisi kommentoida? Italia on Italia. Sinänsä ruplasalkku aihe on ihan mielenkiintoinen ja kysymys kuuluu mitä intressejä Venäjällä olisi lahjoa italialaisia politiikkoja?
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aho ehdoin tahdoin jätti EUryhmänsä uuden Mussoliinin ryhmään ja siten päätti edistää entropiaa ja epävakautta meidän maanosassamme.
Ilmoita asiaton viesti
Italia on Italia, mutta ”uutta Eurooppaa” nämä sanovat rakentavansa. Tässä on kysymys niin isoista rahoista, että saattaisi persuillekin jotain tihkua.
Ilmoita asiaton viesti
Aika upea vihjaus. Tähän asti Venäjän rahat ovat kuitenkin menneet teille demareille ja ihan virallisesti ja julkisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Demarien konsultoinnit ovat pennosia verrattuna 65 miljoonaan dollariin, josta on tässä tapauksessa ainakin puhuttu.
Ilmoita asiaton viesti
Demarit ovat ottaneet ruplasalkkuja vastaan aivan julkisesti jo monia vuosia ja nyt persut ovatkin epäilyttäviä, koska jonkin italialaisen puolueen epäillään toimineen, kuten demarit Suomessa.
Huikeaa.
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän persuillekin raha kelpaisi. Nyt on vain niin, että poliittisessa konsultoinnissa pitää olla kokemusta päätöksenteosta ja politiikan prosesseista, ja persuissa ei kellään sitä juuri ole.
Ilmoita asiaton viesti
Demarina tietysti kuvittelet persujen johtavien vaikuttajien olevan yhtä alttiita korruptiolle, kuin demareiden johto. Tästä ei kuitenkaan ole olemassa mitään näyttöä, päinvastoin.
Demareille ruplasalkut kelpaavat. Se on fakta.
Ilmoita asiaton viesti
Korruptiosta ei ole demarien kohdalla mitään näyttöä, poliittinen konsultointi ei sitä ole. Legan tapauksessa syyttäjä epäilee rikollista toimintaa, ja roiskeet saattavat lentää myös yhteistyökumppanien kuten persujen päälle.
Ilmoita asiaton viesti
Joopa joo. Suomen demareilla on suora yhteys Putinin hallintoon ja ovat saaneet valtavasti rahaa siltä ”poliittisesta konsultoinnista”. On ymmärrettävää, että demarina toivot muidenkin puolueiden tahraantuvan Putinin rahoista, mutta rakentamasi fantasiat menevät jo naurettavuuden puolelle.
Ilmoita asiaton viesti
Todista väitteesi ”suorista yhteyksistä” korruption kannalta ja varsinkin ”demarien” kohdalla. Lipponen on konsultoinut jotain maakaasuputkihanketta tms. Ja se on nyt täysi todiste kaikkien demarien korruptiosta. Vai onko jotain parempia todisteita, heitäppä ne pöytään äläkä vihjaile.
Ilmoita asiaton viesti
Snellmanhan se sanoi johtavien demarivaikuttajien saaneen rahaa poliittisesta konsultoinnista. Huvittavaa, että vingut minulta faktoja pöytään, kun koko Snellmanin blogi perustuu yhden italialaisen puolueen mahdollisiin väärinkäytöksiin ja siitä on johdettu jotain ihmeellisiä fantasioita Perussuomalaisiin.
Fakta on, että johtavat demarivaikuttajat ovat saanett valtavia summia venäläisiltä energiayhtiöiltä (samasta muuten Legaa tutkitaan). Ei kai sitä kukaan kiistä?
Ilmoita asiaton viesti
Nyt Kankaanpää factoja peliin, tai ilmoitan ylläpidolle valheen levittämisestä.
Ilmoita asiaton viesti
Fakta on, että johtavat demarivaikuttajat ovat saanett valtavia summia venäläisiltä energiayhtiöiltä (samasta muuten Legaa tutkitaan). Ei kai sitä kukaan kiistä?
Ilmoita asiaton viesti
”Johtavat demarivaikuttajat”? Ketkäs ne nyt mahtaa olla? Mitään faktaa et esittänyt, laita nyt ”varma” tietosi esiin todellisina faktoina, todisteina. Jos näin, sehän olisi skandaali. Miksi pidättelet tietoa? Vai puhutko omiasi?
Ilmoita asiaton viesti
Edelleen miksi minulle vingut? Blogi käsittelee sitä, että Lega on mahdollisesti saattanut käydä neuvotteluita venäläisten energiajättien kanssa ja tämä Snellmanin mukaan tahraa persut. Nämä samat energiajätit (joita Putin ohjailee) ovat antaneet valtavia summia poliittisesta konsultoinnista johtaville demaripoliitikoille, Googlettamalla löydät kyllä kenelle, mutta tässä ei siis sinustakaan ole mitään väärää.
Kommenteissa persut yhdistetään suoraan putinin käskyläisiksi, natseiksi, jne, jne. Miksi totuuden etsijä Immosta nämä valheet eivät liikuta yhtään?
Kuvottavimpia ovat kaksinaismoralistit.
Ilmoita asiaton viesti
En edes tiennyt että olet persu…heh. Se taitaa olla kovaa kun niin haukutaan.
Ilmoita asiaton viesti
En minä persu olekaan, mutta kai sitä saa tuoda esiin paheksuntansa, kun törmää törkeään kaksinaismoralismiin?
Ilmoita asiaton viesti
Kovin kevyitä ovat persujen kommentit tähän asiaan, jota olen seurannut keväästä lähtien. Lippos-levy on soitettu puhki moneen kertaan, mutta antaa nyt tulla sitten taas kerran. Voin olla ”kuvottava kaksinaismoralisti,” mutta tämä persujen harharetki kiinnostaa minua paljon enemmän kuin Lipposen vanhat bisnekset.
Ilmoita asiaton viesti
Laita nyt herran tähden tietosi jollekin sanomalehdelle, saadaan hyvä lööppi aikaiseksi, mitä niitä täällä vihjailet?
Ilmoita asiaton viesti
Oletko jotenkin yksinkertainen vai etkö yhtään seuraa uutisia? Google on sellainen hakukone, johon voit kirjoittaa hakusanoiksi, vaikka kaasuputki ja demari. Löytyy juttuja ihan Vihreää Lankaa myöden.
Ilmoita asiaton viesti
Hah hah, ja nyt alennuit lapselliseen ylimielisyyteen ja haukkumaan yksinkertaiseksi, mikä kertoo sinusta paljon ihmisenä. Google ei kerro edelleenkään valtavista rahasummista joita demarivaikuttajat ovat saaneet. Jotain epäilyjä on mutta asiaan ovat sotkeutuneet aika paljon muutkin kuin ”demarivaikuttajat”.
Ilmoita asiaton viesti
Saattaa olla, että muitakin on asiaan sotkeutunut, mutta, koska blogisti on demari, niin oli hyvä ottaa esiin demarien omat tekemiset. Eikö sinusta parisataatuhatta euroa ole valtava summa yksittäiselle ihmiselle? Minulle ainakin on ja minä kuulun solidaarisuusveron maksajien joukkoon.
Ilmoita asiaton viesti
Tiedän monta kokoomuslaista konsulttia, jotka ovat saaneet paljon suurempia summia venäjällä eri asioista konsultoimisesta, ja monessa muussakin maassa. 200 000 egee on pikkuraha niissä jutuissa. Eikä se ole kai korruptiota? Entinen demarien puheenjohtaja tehköön mitä lystää statuksellaan. Naurettavaa on sinun tapasi vihjailla valtavista summista, korruptiosta ja demarivaikuttajista.
Ei silti, vahtikoirana pitää olla, demari, kepulainen, kokkari ja jopa persu voi tehdä jotain väärin.
Ilmoita asiaton viesti
Jotenkin en usko, että 200000 olisi sinulle pikkuraha. Suurimmalle osalle se on kymmenen vuoden nettopalkka, joten valtavasta summasta on kyse. Viimeisen lauseen allekirjoitan täysin.
Ilmoita asiaton viesti
No herran jestas ei minulle, mutta konsulttifirmoille kyllä. Siitä pitää laskea monenmoiset kulut pois, ei se ihan nettona tule niinkuin varmaan tiedät.
Ilmoita asiaton viesti
Ei toki nettona tule. Taitaa vain nuo ko. tapauksen konsulttifirmat olla yhden miehen yrityksiä ja pääomaveroa menee 30%, kun osinkoina nostavat. Muita kustannuksia tuskin juurikaan tulee. Sen verran hämärää tuo poliittinen konsultointi on.
Ilmoita asiaton viesti
Hämärää tai ei, mutta ei välttämättä korruptiota. Mutta ilman poliittista konsultointia tuollaiset hankkeet eivät onnistu. Toinen asia on, olenko koko hankkeen kannalla, en sitä osaa arvioida enkä edes halua.
Ilmoita asiaton viesti
Ei välttämätä korruptiota, mutta moraalitonta toki. Kuten sekin, kun samansuuntaisesta toiminnasta tutkitaan italialaista puoluetta, niin täällä nuo ruplasalkkulaisten puoluetoverit yrittävät sotkea persut jotenkin juttuun, samalla ”unohtaen” puoluetovereidensa tekemiset.
Itseäni tässä vasemmiston venäjäputinpersu-vouhotuksessa ärsyttää eniten se, että nimenomaan eurooppalainen vasemmisto ajoi EU-maiden armeijat alas ja mahdollistivat Putinin nykyisen pullistelun. Suomessakin vain persut ja kokkarit (vielä jokunen vuosi sitten) vaativat puolustuskyvyn ylläpitoa ja ymmärsivät Venäjän olevan aina mahdollinen uhka Suomelle, kun samaan aikaan vasemmisto esiintyi Halosen johdolla Putinin kaverina. Nyt tätä yhtä Venäjän mahdollisen aggression varalle varautumista vaatinutta puoluetta yritetään vasemmiston toimesta tahrata naurettavilla väitteillä venäjämieliseksi. Todella kuvottavaa toimintaa.
Ilmoita asiaton viesti
Myönnät. Tiedätkö summat?
Ilmoita asiaton viesti
Persut ja demarit kilpasilla? Ja persut voitolla kun alkavat saada Venäjän rahoitusta ja muuta voitelua. Se on sitten demareilta pois.
Tai jos persut väittää että siirtyivät Venäjän etujärjestöön ihan ilmaiseksi niin silloin antaa myös tyhmän kuvan persuista.
Hur man än vänder har man ändan där bak tai miten se sanotaan. Itse ongelma, se valtava ongelma on Halla-ahon suuri virhe (mahdollisine taloudellisine voittoineen) liittyä varsovan liittoryhmään.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessakin Venäläinen kaasuyhtiö antaa EK:n kautta vaalirahaa, kas kun media tai yleensä tietyt tahot eivät ole tutkineet. Voisi päitä tippua oikealta että vasemmalta.
Ilmoita asiaton viesti
Kerro lisää!
Ilmoita asiaton viesti
Persut on venäjäkansallismielinen puolue. Siis Erittäin epäisänmaallinen. Viides Kolonna Suomessa on persu ja sen hyödylliset idioottiäänestäjät.
Ilmoita asiaton viesti
Mihin perustat väitteesi?
Ilmoita asiaton viesti
Yksi todiste on persujen systemaattinen suomalaisten arvojen korvaaminen röyhkeyden eetoksella. Suomalaiset ovat ennen persuja tunnistaneet itsessään erilaisen mentaliteetin ja rehellisyyseetoksen kuin naapuri. Persut sitten opettavat ksnsalle että Kiket ja Kaket ovat ihailtavia ja röyhkeä tyyli netissä ja venäläistyyliset sukupuoliroolit ja harvainvalta ja vulgarismi. Persut puolueena on venäläinen tilaustyö.
Ilmoita asiaton viesti
Mitäs pahaa venäjä on sinulle tehnyt?.
Ilmoita asiaton viesti
Tarvitseeko Venäjän pahuutta jotenkin kommentoida?
Krim
Ukrainan itäosien miehitys
Malaysia Airlinesin lento 17
Skripalit
Nemtsov
Muutamia esimerkkejä
Salvinin ja persujen uusi ryhmä haluaa tehdä lähempää yhteistyötä tämän valtion kanssa.
Kelpo ystävä venäjämielisille, persuille ehkä kelpaa, muille suomalaisille ei.
Ilmoita asiaton viesti
Luojan kiitos suomalaiset uusnatsit ampuu vain jousipyssyllä. Italian pohjoisosissa poliisin erikoisjoukot pidättivät kolme uusnatsia, joiden hallusta löytyi rynnäkkökiväärien ja natsisymboliikan lisäksi myös toimintakykyinen ilmataisteluohjus.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006174591.html?…
Ilmoita asiaton viesti
#17 Mitä hyvää Venäjä on sinulle tehnyt?
Ilmoita asiaton viesti
Isäni aikoinaan haavoittui puolustaessaan Suomen Itsenäisyyttä sodissa Neuvostoliittoa vastaan. Persut eivät kaiketi tuollaista toimintaa hyvällä katso.
Ilmoita asiaton viesti
Eli trollaat. Ok. Eiköhän kaikkien isät, sedät, serkut .. tai isoisät olleet sodassa. Omista isoisistä toinen ajeli ruumisautoa joka jätti jälkensä loppuiäksi ja toisen käden vei kranaatti. Mitään tekemistä tällä nyt ei aiheen kanssa ole mutta eihän se rölläämistä häiritse.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa että Pyykkölä tässä mielestäsi trollaa eikä Risto Laine. Kertoo sinusta.
Persut haluavat jakaa kansaa jopa kyseenalaistamalla itsenäisyytemme perustan ja sen että jakaisimme sen tärkeimmän kertomuksen.
Ilmoita asiaton viesti
Mä en koskaan trollaa. Kysyn vain, miksi persut uhraavat kunniakkaan itsenäisyytemme eurooppalaisten fasistien ja natsien käsikassaraksi?
Ilmoita asiaton viesti
On se pelkkää trollaamista jos ainoa fakta jonka esität on joku eu – parlamentin ryhmien koostuminen ja jossa ilmeisesti persut istuvat väärässä ryhmässä joka tarkoittaa, että uhraavat kunniakkaan itsenäisyytemme. Just. Ihan samantasoista juttua kun puhua nyt vaikka eri maiden demareista joissa todellakin on eroa taikka vielä yleisemmin sosialisteista ja sanoa vaikka Snellmanin tukevan täten Venezuelan huumeparoneita kun kehtaa olla demari.
Ilmoita asiaton viesti
No, kannattaa nyt kuitenkin myöntää, että persujen ryhmä on täysin venäjämielinen.
Edes ruotsidemokraatit eivät tuohon touhuun lähteneet mukaan.
Selitellä voi, mutta kaikki kyllä näkevät totuuden, ja koko ajan selvemmäksi se tulee Salvinin toimien myötä.
Ilmoita asiaton viesti
Valitettavasti perussuomalaisilla ei ole mitään tekemistä kunniakkaan itsenäisyytemme kanssa. Silloin kun Suomea puolustettiin olivat kommunistit, demarit, maalaisliittolaiset ja kokkarit yhtä ja samaa mieltä.
Nyt kuulemma persut ovat erimieltä, johtajanaan siviilipalvelusmies.
Ilmoita asiaton viesti
Paitsi etä kommunistit perustivat Terijoen hallituksen joka liitti Suomen Neuvostoliittoon, onneksi vähän liian aikaisin. Eikä niistä ajatuksista SDP ollut kovinkaan kaukana.
Perussuomalaisethan ovat suunnilleen sama kuin Kokoomus tuohon aikaan oli.
Ilmoita asiaton viesti
Persut eivät ole fasisteja, ei natseja. Ei kannata yleistää stalinisti sedät ja tädit.
Ilmoita asiaton viesti
Risto ei vieläkään tiedä että Stalin kuoli 1953. Stalinisteja on nähty elossa vielä 1970-luvulla. Ei paljon sen jälkeen. Koitappa päivittää tietosi kun nimittelet ihmisiä.
Ilmoita asiaton viesti
”Stalinisti” ei tarkoita ikätoveria vaan aatetoveria, heitä on edelleen paljon tässä maassa.
Aatehan ei kuole sen ”perustajan” mukana?
Ilmoita asiaton viesti
Olen myös lukenut että siellä on Stalin noussut valitettavasti uuten arvoon.
Ilmoita asiaton viesti
Stalin on Venäjällä aina ollut arvossa kommunistien joukossa. Aivan kuten muuallakin.
Ilmoita asiaton viesti
Päättäisitte nyt jo arvon sosialistit ovatko persut natseja vai äärioikeistoa (vai vaan liian oikeassa liian monessa asiassa). Natsipuoluehan oli nimeltään Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei eli suurinpiirtein Saksan Kansallissosialistinen Työväenpuolue.
Ilmoita asiaton viesti
Sosialistit, kommunistit, vihervassarit, suvakit, vajakit…Näin persut tekee yhteistyötä.
Ovatko persut nationalisteja?
Ilmoita asiaton viesti
Oikeistopopulistien kesäleirillä harjoitellaan jousiammuntaa vasemmistopoliitikkojen kasvoihin ja liikkeen euroedustajat hämmästelevät, miksi parlamentaarikkokollegat empivät heidän päästämistään kalustettuihin huoneisiin.
Ilmoita asiaton viesti
En oikein usko että M Salvini hallituksesta lähtee koska MS on pönkittänyt valtaansa useilla lailla ja muutoksilla esim. valta päättää laivaston toimista pakolaisten osalta ja ajanut erilaisia muutoksia decreto sicurezza/salviniin jotka menevät parlamentissa läpi ilman vastaväitteitä. Ja sitäpaitsi jos tulee uudet vaalit MS ja Lega saa enemmistön joka tapauksessa. Se mistä tämä kertoo on sitten toinen juttu mutta varmaan kaikille helppo oivaltaa.
Ilmoita asiaton viesti
On Suomen itsenäisyyden kannalta ensiarvoista, että pysäytämme alkuunsa EU- liittovaltiokehityksen.
Suomessa äänestäjät pystyvät vielä jotenkin vaikuttamaan oman pienen maamme poliittiseen suuntaan ja kehitykseen.
Tilanne on karannut käsistä kun kotimaisia pienpuolueitamme jo nyt viedään EU:ssa vieraiden maiden suurpuolueiden ryhmittymissä kuin pässiä narun päässä.
Katastrofaaliseksi tilanne muuttuu, jos joudumme EU- liittovaltioon, jossa käytännössä kaikki tärkeät Suomea koskevat päätökset tehdään keskitetysti suurissa puoluekoalitioissa poissa välittömästä suorasta kontrollistamme.
Suomen tulee nyt ottaa oppia Perussuomalaisten perin onnettomasta seikkailusta ja vaikutusvaltansa kadottamisesta EU:ssa.
Mikä pienpuolueistamme on seuraavana vuorossa ja milloin on itsenäisen Suomen vuoro ?
Ilmoita asiaton viesti
Onko se valtio nyt sitten se onnen täyttymys. Meitä on monia, joille Tallinna on henkisesti ja fyysisesti lähempänä kuin joku Oulu.
Ilmoita asiaton viesti
Itsenäinen Suomi on Suomessa asuvan ja elävän suomalaisen onnellisuuden edellytys.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, jos kelpaa suomalaiseksi, siitäkin persut on eri mieltä enemmistön kanssa.
Venäjä on kuitenkin persuille tärkeämpi, kuin yhteistyö EU:n sisällä.
Persut ei ole mikään isänmaallinen puolue, vahingollinen Suomen maineelle pikemminkin.
Ilmoita asiaton viesti
Minun puolestani Perussuomalaisen puolueen voi vaikka lakkauttaa mutta samalla pitää lakkauttaa muitakin poliittisia puolueita ja järjestöjä , jotka katson itsenäiselle Suomelle vahingollisiksi.
Tärkeintä pikkuruiselle Suomelle on vastustaa EU- liittovaltiota ja tarvittaessa erota EU:sta mikäli vaikutusvaltamme jopa nykyisessä EU:ssa on jäämässä pysyvästi täivaltion tasolle.
Ilmoita asiaton viesti
Totalitaristista höpöä.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kommentti tilanteessa, jossa ei parempaan pysty.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä tuli palstan ohipuhumisen mestarilta. 🙂
Kiitos naurusta
Ilmoita asiaton viesti
Petteri,
Siperian hyytävässä kylmyydessä hyytyy jopa 🙂 – hymiösikin.
Tulee kuviteltua ilmastonmuutosta ikävä.
Ilmoita asiaton viesti
Hah. Mikään valtio ei ole koskaan ”onnellisuuden edellytys.” Vapaa Suomi tms. voisi sitä ollakin mutta ei koskaan ”itsenäisyys.”
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole vapautta ilman itsenäisyyttä.
Ei yksilön eikä valtion tasolla.
Ilmoita asiaton viesti
# 47
Ennen unionia suomalaisilla ei ollut senkään vertaa vapauksia kuin nyt. Nykyisin unioni parhaimmillaan estää kotimaisia poliitikkoja kieltämästä suomalaisilta sellaisia vapauksia ja vaihtoehtoja jotka ennen olivat päättäjiemme, poliitikkojen ja virkamiesten hyväntahtoisuuden varassa.
Ilmankos persuilla on kaipuuta aikaan jolloin suomalaisia voitiin kyykyttää oikein kunnolla. Ilman valitusmahdollisuutta unionin toimielimiin.
Ilmoita asiaton viesti
Vähänpä tuntuu Halla-ahoa haittavaan se, että kansainvälinen kansallismielisyys on looginen mahdottomuus. Vähän niin kuin se Viinasen ainoa vaihtoehto. Jos se on ainut, se ei voi olla vaihtoehto, koska vaihtoehtoja on aina vähintään kaksi. Ja paradoksihan tuo internationalistinen nationalismikin on.
Populismia käytetään surutta myös leimakirveenä, mahdollisesti pyrkien täysin hämärtämään sanan merkitys. Voihan nykyään rasismin uhriksikin itse ilmoittautua jonkun Timo Hännikäisen tapaan. Hännikäinen on siis se hintelä esseisti Hämeestä, joka kiukuttelevan pugilistisessa pamfletissaan Ilman kirjoitti John Lennonin feministisen iskulauseen päälle: ”Mies on maailman neekeri.” Kyllä ei ole eikä sellaiseksi tule.
Populismille on ominaista ”kansan” jakaminen ”meihin” ja ”muihin”. On vaikkapa kansa vastaan eliitti, kansa vastaan maahanmuuttajat, kansa vastaan feministit, kansa vastaan vegetaristit, kansa vastaa vihreät, kansa vastaan kommunistit, kansa vastaan homot… tarvitseeko jatkaa? Se mikä tuo ”kansa” on, jätetään tarkoitushakuisesti määrittelemättä. Jotain ihanaa ja alkuperäistä idylliä joka tapauksessa. Populismille on myös ominaista tietynlainen notkeus: jos vaikkapa maahanmuuttovastaisuus menee pois muodista, vaihdetaan vain vihan kohdetta ja sama peli jatkuu. Moraalia pitää venytellä, jotta se pysyisi joustavana, ja sen taidon populistit osaavat.
Populisteille on myös ominaista hämäävän uusiokielen käyttö. Puhutaan ”vaihtoehtomediasta”, kun tarkoitetaan valemediaa. Onpa yksi sellainen ottanut nimekseen Oikea Media. Nimi on enne. Jos ravintolan nimi on Helmi, voi olla varma siitä ettei se mikään helmi ole. MV-sivusto ei ole ”vaihtoehtomedia”, vaan valemedia tai epämedia, kuten Suomen uutiset ja Magneettimediakin. Toki siellä joskus on jotain paikkansapitävääkin tietoa, mutta se on yleensä pöllitty Yleltä tai muulta ”valtamedialta”, jota se on kritisoivinaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tomi Ketola,
Kuten jo aikaisemmin totesin, olen valmis hyväksymään Perussuomalaisen puolueen kieltämisen mikäli itsenäisyytemme ja vapautemme sitä vaatii.
Jokainen tarpeeksi pitkään elänyt ja sukupolvien ketjun tunteva tietää, ettei EU- liittovaltio ole vastaus vapautta ja itsenäisyyttä arvostavalle suomalaiselle.
Ilmoita asiaton viesti
# 52
Enpä tiedä itsesi lisäksi ensimmäistään joka olisi vaatimassa ps-puolueen kieltämistä. Hanki hamekangasta,iso aikuinen mies.
Liittovaltiota ei näytä olevan näköpiirissä mutta kaikki integraatio johtaa unionikansalaisten eriarvoisuuden vähentämiseen.
Ilmoita asiaton viesti
En ole kieltämässä yhtään mitään eikä sellaisia valtuuksia minulla olekaan.
P.S. Kannattaa keskittyä lukemaansa, jos on mieliala-affektissa.
Ilmoita asiaton viesti
– Lega-puolueen varapääministeri Salvini on ollut kiinteässä yhteistyössä Kremlin kanssa saadakseen öljyrahaa puolueensa rahoittamiseen. Kun tällaisia uutisia tulee yhä useammasta maasta laitaoikeistolaisista puolueista, eihän siinä voi muuta kuin ajatella että parempi kun EU:n toimintakykyä ja mainetta varjellaan, Hautala sanoo.
Ilmoita asiaton viesti
Olisiko parempi kuitenkin kieltää vasemmistopuolueet?
Ne jotka ovat viemässä meitä sosialismiin a’la Neuvostoliitto?
Ilmoita asiaton viesti
Tietysti mikäli vapautemme ja itsenäisyytemme sitä vaatii.
Ilmoita asiaton viesti
Et poika edelleenkään ymmärrä miten pohjoismaiset hyvinvointivaltiot ovat syntyneet? Sosialismin ja markkinatalouden yhteistyöllä. Sosialismilla ja neuvostoliitolla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Muuta jenkkeihin jos ymmärrys hyvinvointivaltioiden synnystä on noin heikolla tasolla.
Ilmoita asiaton viesti
No mutta ”setä”.
Olen tainnut elää ja olla rakentamassa tätä pohjoismaista hyvinvointia koko ikäni.
Luulen hyvinkin ymmärtäväni ja tietäväni kuinka tämä on rakennettu.
En ole koskaan kiistänyt Ay-liikkeen ja SDP:n osuutta siinä.
Nyky-SDP vain on samaa ajamassa kuin sosialistit ja kommunistit. Vasemmistoliitosta nyt puhumattakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ajan pysäyttäminen on monen eittämättä toive.
Ilmoita asiaton viesti
Tosiaan kun nuo italialaiset on nyt olleet tapetilla, niin muistettakoon että kokoomuksen europarlamenttiryhmässä on nuorekas 82v ja 7 miljardin omaisuuden omaava rikollinen ja irstailija Berlusconi. Samassa ryhmässä on myös Orban unkarista. Arvopohjaa ja yhteistyötä on monenlaista.
Vielä kun muistetaan että Suomessa Putinin rahoihin ovat pääseet demarit (puoluesihteeri, ministerin erityisavustaja Antton sekä ex-pääministeri Lipponen) ja edustaja Kiljunen hurraa kovasti Venäjän paluuta eurooppaneuvostoon, niin voi voi ja lämmin leipä.
Ainiin, oli vielä tämä Tarja Halosen promoama upseerikin otsikoissa, kukas se oli ja mitä teki. Vuoti jotain dokumenttejä ja aktiivisesti oli natoa vastaan. Ihan just näinä päivinä.
Tarkoitan että ei tämä enää mene suomalaisiin läpi tämmöinen leimaus.
Ilmoita asiaton viesti
Paljon tuoreempi on Alasohvin tuoreen tallin maireus eli Packalenin.
Ilmoita asiaton viesti
No just. Tällä tasolla mennään?
Mitä nyt presidentti Halosen suojeluksessa ja suosittelema, EU tiedustelua johtanut.
Mut persujen ongelma?
Ilmoita asiaton viesti
Juu tää blogi käsittelee tätä päivää ja persujen ongelmia.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjän ääriliikkeiden avustamiseen käyttämien rahamäärien suuruus on hämärän peitossa, mutta mittakaavaa saa mm. seuraavista luvuista ja otsikkojen aiheista:
– Kremlin rahoittaman feikkiuutistoimiston RT (Russia Today) ulkomaankielisen toiminnan vuosibudjetti on noin 300 miljoonaa euroa.
– Marine Le Pen, Ranskan Vapausrintama puolue sai vuonna 2015 9,4 milj. €
– Liikemies Arron Banksin kautta Englanissa Leave.EU / Brexit sai 8 milj. £
– Markus Frohnmaier, Vaihtoehto Saksalle (AfD) vaalikampanjaan ?
– Hammasteknikko Heinz-Christian Strache, Itävallan Vapauspuolue (FPÖ) ?
Kaikki edellä mainitut ajavat tai ajoivat aktiivisesti Krimin liittämisestä ja Ukrainan kriisistä
juontuvien Venäjä-pakotteiden poistamista.
Toivottavasti Moskova ei ole unohtanut pienen Suomen veljespuolueitaan!
Ilmoita asiaton viesti
Niin hartaasti ja vaativasti täällä Puheenvuorossakin jotkut persuja, venäjää ja venäjämielisiä puolueita puolustavat että veikkaanpa että joillekin pieni taskuraha saattaa tulla Leningradistakin.
Muutama vanha jankkaaja on poistunut täältä mutta muutama uusi on tullut tilalle.
Ilmoita asiaton viesti
Se on hienoa että Suomessa on sananvapaus ja turvapaikan on saanut muun muassa merkittävin tällä hetkellä arabiaksi kirjoittava kirjailija. Tässä pieni makupala hänen uudesta romaanistaan: ”En jaksa käydä tähän hedelmättömään väittelyyn aiheesta Irakiin kärsimään jääneet versus muualle kärsimään lähteneet. Šiialaiset versus sunnit. Kurdit versus arabit. Uskovaiset versus maallistuneet. Iranin kannattajat versus Saudi-Arabian kannattajat. Petturit versus isänmaalliset. Kansallismieliset versus islamistit. Allahu akbar versus Öyhöti ökbör” (Hassan Blasimin romaanista Allah99, suom. Sampsa Peltonen, 2019).
Ilmoita asiaton viesti
Hassan Blasim on eittämättä Suomen merkittävin arabiaksi kirjoittava kirjailija.
Toivottavasti hänen arabiankieliset alkuperäisteoksensa kuluvat lukijoiden käsissä ympäri arabimaailmaa. Lukijakuntaan siellä kuuluu peräti 300 miljoonaa ihmistä, toki eivät kaikki lukutaitoisia.
Ilmoita asiaton viesti
Helsingin Sanomien pääkirjoitus tänään: ”Venäjä pyrkii vaikuttamaan järjestelmällisesti oikeistopopulisteihin myös Euroopassa.”
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-200000617325…
Ilmoita asiaton viesti
Onhan tämä jo kauan tiedetty.
Ilmoita asiaton viesti
Tottakai pyrkii, vasemmistoon ei enään tarvitse kun ne ovat jo valmiiksi blakkarissa.
Ilmoita asiaton viesti
Jossain määrin kummastuttaa, että perussuomalaiset liittoutuivat EU:ssa nimenomaan Putinin siipien suojissa lymyilevien puolueiden kanssa. Venäjän läheisyyden olisi kuvitellut tekevät perussuomalaisista varovaisempia. Mutta näyttäisi siltä, että suhde Venäjään jakaa puoluetta aika vahvasti, eli ehkä puolueen venäjämieliset saivat tässä asiassa erävoiton.
Ilmoita asiaton viesti
Joo. Sitten kanssa kun nyt venäjämieliset pääsivät persuissa niskan päälle niiden nälkä kasvaa syödessä ja muihinkin puolueisiin soluttaudutaan. Täälläkin kirjoitti demarina joku umpiputinisti Elo ja joku kokkarikin.
Ilmoita asiaton viesti
Kansalaisten kannalta euorjuus ja venäjäorjuus on samanlaista. Suomalaiset on nyt alistettu eu:n vallan alle. Tsaristista venäjän vallan aikaa kesti sata vuotta. Globalistista eu:n vallan aikaa ei ehkä niin kauan kestä. Venäjä sentään antoi Suomelle autonomisen aseman, mutta Eu sitä ei ole edes aikonut tehdä.
Ilmoita asiaton viesti
Seuraavan kommenttisi hyväksyn vasta kuvan kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Rinki kiristyy ja kannatus senkun kasvaa.
Se kai persuille sopii. Vastustajat eivät ole oppineet mitään: ilmaista mainosta tulee ovista ja ikkunoista enemmän kuin saisi millään rahalla.
Ilmoita asiaton viesti
Kun Puheenvuorossa keskustellaan niin keskustellaan etiikasta, linjoista ja valinnoista siis kaikesta siitä mikä on käsitteen vastuu alla.
Ei tämä keskustelu ole mitään vaalimainosta. Ylipäätään ollaan yhteiskunnassa missä vielä kannustetaan keskusteluun.
Tämän keskustelun perimmäinen kysymys on putinin kanssa vai eu’n.
Ilmoita asiaton viesti
Jokainen keskustelee Puheenvuorossa siitä mistä haluaa. Blogisti itse ja Uusi Suomi moderoivat tarpeen mukaan.
Jos persujen vastustajat haluavat koko ajan toimia persujen ehdoilla ja tarjota heille julkisuutta kaikin keinoin, omapa on asiansa.
Ilmoita asiaton viesti
Politiittinen keskustelu ei ole mikään millekään puolueelle investointi. Jos niin luulet niin et ymmärrä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole niin mustavalkoista, kuka on kenenkin ” vastustaja”. Yritän näissä blogeissa kuvata venäläisten arvojen suosion kasvua Euroopassa ja Suomessa. Persut ovat etunenässä, mutta kyllähän tämä koskee osittain muitakin puolueita.
Ilmoita asiaton viesti
Kas, tästä läntisen liberalismin ja venäläisen konservatismin kilpailusta tuli juuri oivallinen kirjoitus Puheenvuoroon. Suomessa liberalismia pitävät duginilaisittain päävihollisenaan Jussi Halla-aho ja Laura Huhtasaari.
http://jonnakristiinanikula.puheenvuoro.uusisuomi….
Ilmoita asiaton viesti
Mitä ihmeen ”venäläisiä arvoja” siihen tarvitaan, jos esim. ei halua kustantaa turvapaikkamenettelyn väärinkäyttäjien siipeilyä Suomen sosiaaliturvan kautta, tai pitää radikaalia islamismia turvallisuusriskinä? Kenen sitä tarvitsee varta vasten kysyä Putinilta tai Duginilta?
Olisiko mitenkään mahdollista, että ainakin osa persujen ajatuksista olisi peräisin heidän omasta pääkopastaan eikä päin prinkkalaa menossa olevasta itänaapurista?
Olisiko mitenkään mahdollista, että niin muodikas poliittinen korrektius olisi osin vaikkapa laumasieluisuutta?
Ilmoita asiaton viesti
Itänaapuri ei ole suinkaan menossa päin prinkkalaa ainakaan geopoliittisesti. Se on löytänyt Yhdysvaltain ja Euroopan konservatiiveista liittolaisia ja tekee paluuta eurooppalaisen etupiirinsä johtajaksi, myös arvojen osalta.
Halla-ahon islam-viha on peräisin netin roskasaiteilta, joiden jäljet johtavat usein Venäjälle. Halla-aho on itsekin kuin hahmo venäläisestä kirjallisuudesta, kuten Nya Argus-kulttuurilehti hyvin kirjoitti.
http://www.kolumbus.fi/nya.argus/2019/6/Kommentar2…
Ilmoita asiaton viesti
Minne itänaapuri on menossa, sen näemme kunnolla v. 2025 kun Putinin virkakauden ainakin pitäisi olla päättynyt edellisenä vuonna.
Onko islam-vihaa se, että kaikissa EU-maissa turvallisuusviranomaiset pitävät radikaalia islamia vakavana turvallisuusuhkana, ja kokemuksen mukaan aivan täydestä syystä? Onko niiden tarvinnut sitä Venäjältä kysyä, vai olisivatko päätelleet jotain ihan itsekin iskujen jälkiä selvitellessään?
Ilmoita asiaton viesti
Todellisuus jäjittelee kirjallisuutta taas kerran.
Ilmoita asiaton viesti
Jouni, kun näytät ottaneen ”maalitaulukseksesi” pääministeri Salvinin ja hänen puolueensa Legan noin laajemminkin, niin tässä on eräs tällaisten kirjoitusten aikaansaannoksista paikallisissa somekirjoitteluissa, joten miksipäs ei sitten muissakin maissa esiintyvien kirjoittelujen syyttelyiden johteena.
https://www.breitbart.com/europe/2018/09/30/italia…
Tuosta hyökkäyksestä vastuun otti anarkistinen ääriryhmä ”Santiago Maldonado Cell”, jonka uskotaan myös pommittaneen italialaisen Carabinierin kasarmia joulukuussa 2017.
Uusin uhkaus tehtiin hiljattain, kun löytyi Salvinille osoitettu kirje, joka jäi haaviin postitarkastuksessa, sisältäen luodin lähetekirjeen kera.
https://www.breitbart.com/europe/2019/07/13/salvin…
Hienoa, että myös US:n arvojen mukaista on mainitunlaisten edesottamusten tukeminen eli nostaa kaaruselliin uhkakuvien luontia edistävää kirjoittelua.
Ilmoita asiaton viesti
Eli analogisesti jokainen joka myötäilee persuja on ampumassa ,Anderssonia, Rinnettä ja Sorosta.
Ilmoita asiaton viesti
Sinä Sini osaat kääntää asian aivan muualle kuin mistä kirjoitan. Puhuin Salvinista ja hänen uhkaiuluistaan. Koita ryhdistäytyä!
Ilmoita asiaton viesti
Salvini on sisäministeri ja varapääministeri, vaikka pääministerin elkein usein esiintyykin. Italian pääministeri Giuseppe Conte puuttui sunnuntaina yhteen Salvinin valheeseen tähän Venäjä-gateen liittyen.
Italiaa uhkaa hallituskriisi, kun Legan hallituskumppani Viiden tähden liike vaatii Salvinilta vastauksia Venäjä-gateen.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-07-15…
Ilmoita asiaton viesti
Kaipa ne Italiassakin osaavat tutkia mahdollisia rikoksia ja käsitellä ne oikeudessa.
Tuossa linkin kirjoituksessa taitaa sisäministeri Salvini kieltää puolueen saaneen minkään maan valuuttaa Venäjältä ja muualtakaan. Tuon kaiketi tutkii maan viranomaiset onko totta vai tarua. Tähän en itse lähde ottamaan syyttelevää kantaa, sillä en tiedä tapahtumista faktaa. Tuskinpa tiedät sinäkään, kunhan vain esität arveluja huhuihin viitaten?
Ilmoita asiaton viesti
Joo minun resursseillani ei tätä juttua tutkittaisi. En jaksanut edes lukea loppuun tätä Buzzfeedin auki kirjoittamaa Moskovan neuvottelua. Sitä kyllä ihmettelen, että Salvini rupesi heti valehtelemaan yhteistyösuhteestaan Savoiniin tämän nauhoituksen tultua julki. Miksi valehdella, jos Savoinin puuhissa ei ollut mitään arkaluontoista?
https://www.buzzfeednews.com/article/buzzfeednews/…
Ilmoita asiaton viesti
Valehtelu on yksi tapa aiheuttaa kaaosta ja epävarmuutta. Salvini on uskollinen vain Venäjälle. Muut tutiskoon.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi siis haluat aiheuttaa kaaosta ja epävarmuutta valehtelemalla noin törkeästi?
Ilmoita asiaton viesti
Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella jne. Salvini on sitonut itsensä ruokkivaan käteen jne.
Muille puolueille olisi voinut käydä myös näin. Mutta nyt häpeä on oikeistopopulisteilla, Salvinin ryhmän sellaisilla.
Ilmoita asiaton viesti
Väität Salvinin olevan uskollinen vain Venäjälle. Tämä on törkeä vale, eikä siitä ole olemassa mitään todisteita. Jos kyseessä olisi suomalainen poliitikko, niin syyllistyisit kunnianloukkaukseen.
Miksi siis haluat aiheuttaa kaaosta ja epävarmuutta valehtelemalla noin törkeästi.
Ps. Minulle Salvini ei merkitse mitään, enkä ota kantaa hänen tekemisiinsä, mutta on todella typerää valehdella noin törkeästi toisesta ihmisestä, vaikka hän olisikin ulkomaalainen.
Ilmoita asiaton viesti
Salvini on toki uskollinen muillekin kuin Venäjälle, mutta käytännössä sen ohjauksessa ja rahoituksen avulla toteuttaa sen strategiaa. Salvinin junailemalla uudella Varsovan Liitolla on kaikenkarvaista inhimillisen Euroopan kehitystä jarruttava agenda. Putinin intressi on siinäkin toki yhtenevä – ihmisoikeuksien ja kansalaisvapauksien toteutumisen vaatiminen on hänellekin myrkkyä – mutta tärkeintä hänelle on hajottaa EU:ta usuttamalla sen jäsenvaltiot toistensa kimppuun.
Ilmoita asiaton viesti
Ja lisää valheita. Jos tuosta olisi todisteita olemassa, istuisi Salvini vankilassa maanpetoksesta. Miksi te kylvätte näitä juttuja? Tekeekö valehtelunne maailmasta paremman paikan?
Ilmoita asiaton viesti
Anu-Katriinalla ei ole näköjään hajuakaan Varsovan liitosta.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta Jocke Rantanen tietää kaiken Euvostoliitosta. Ja globalisteista.
Ilmoita asiaton viesti
Saattaa olla, Sini, että tiedän yhtä ja toista mm. Varsovan liitosta.
Ilmoita asiaton viesti
Rantanen taitaa olla niitä vanhan liiton asiantuntijoita, minä puhun tästä uudesta: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005960604.html
Ilmoita asiaton viesti
Ei istuisi. Vain henkisesti häntä syytetään maanpetoksesta.
Varsinaisesta maanpetoksesta voi syyttää vain vakoilijoita.
Maanpetos on moraalinen käsite ei juridinen.
Moraalisesti persut ja muu Salvinin porukka ovat maanpettureita.
Ilmoita asiaton viesti
Koko kommenttisi on alusta loppuun, kuin mummon pieru. Puolet ilmaa ja puolet paskaa. No tarkoituksesi kaikissa keskusteluissa onkin vain luoda kaaosta ja epävarmuutta. Tyypillistä äärivasemmistolaista kansakuntaa hajoittavaa toimintaa.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä kai maanpetoksesta voidaan syyttää muutenkin kuin vakoilusta? Voisit selvittää ennen kuin lauot epätotuuksia.
Sinulla on todella vilkas mielikuvitus ja suuria puutteita tiedoissasi kun syytä Perussuomalaisia maanpettureiksi.
Perussuomalaiset ovat isänmaallisin puolue kaikista. Kokoomuksen jäsenkunta samoin.
Kokoomus on myynyt sielunsa vihervasemmistolle mutta jäsenkunta tulee korjaamaan tilanteen.
Ilmoita asiaton viesti
Venäjä, Venäjä, Venäjä.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan selkeitä myyriä ovat ainakin desantti Bäckman ja ”MV-lehden” päätyhjäntoimittaja Ilja Janitskin. Suomen (vale)uutiset ei toki ole yhtään sen luotettavampi kuin MV tai RT. Joitakin näistä valemedioista rahoitetaan Kremlistä, yhtä puoluetuella (niin, maalitusta ja valeuutisia veronmaksajien rahoilla, sitähän se kaikki on, mollausta mollausta vaan).
Ilmoita asiaton viesti
Ja Halla-aho on alunperin avittanut MV-lehteä. Meni sodat hukkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kas, luulin että se rajoittui siihen että se muka vahingossa jakoi MV:n uutisia Fb-sivuillaan kun ei muka tiennyt ettei se ole luotettava media. Joskus minua ihmetyttää kun Jussin fanit joka paikassa korostaa kuinka se on niin viisas kun se on tohtori ja sitten ne ei yhtään huomaa että se esittää tyhmää. Tai huomaa muttei välitä. En käsitä niitä.
Ilmoita asiaton viesti
Janitskin aloitti ensin kestittynä Hommaforumissa. Putinin suunnitelmat ollut alusta asti mukana Halla-ahon toimissa.
Ilmoita asiaton viesti
Janitskin oli poliisi tutkinassa, eikä sieltä löytynyt mitäön venäjä yhteyksiä.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/188835-jussi-hall…
”Venäjä pyrkii luomaan Suomeen ruplarahoitteisen kansallismielisen puolueen muun Euroopan tyyliin. Tarkoitus varmaan oli houkutella minut samaan leiriin, mutta kun en osoittanut kiinnostusta, maksavat tahot käskivät Iljaa muuttamaan taktiikkaa, Halla-aho kirjoitti Facebookissa”
Halla-aholla näin hyvät välit MV-lehteen, joten sekin siitä salaliitosta. Pitäisikö Sinin ja Mikan pitää vähän taukoa netissä roikkumisessa? alkaa nimittäin olemaan sen verran sakeita salaliittoteorioita..
Ilmoita asiaton viesti
Halla-aho riitautui Janitskinin kanssa.
Missä sinä itse seisot? Ensin todistelet että Janitskinillä ei lisi Venäjäyhteyksiä, sitten yrität puhdistaa Halla-ahon mainetta sitaatilla missä Janitskiä syytetään ruplarahoituksesta.
Oma positiosi on jonkinlainen : ihan sama mitä sanoo kunhan sanoo vastaan.
Ilmoita asiaton viesti
Katsos Sini, kun asia on niin että on mahdotonta todistaa että ei ole jotain.
Saddam Husseinin oli mahdotonta todistaa että hänellä ei ole kemiallisia aseita. Sitten niitä ei kuitenkaan koskaan löydetty.
Jos väitän että sinulla on jossain piilossa vaikkapa tenupullo ja sitten vaadin sinua todistamaan että sinulla ei ole, niin kerro kuinka teet sen?
Millä Janitskin todistaa että hänellä ei ole venäläistä rahaa? Riittävätkö tiliotteet? No eivät, sillä on salaisia tilejä tai tili jonkun muun nimellä.
Tällaisen jatkuva jauhaminen on lähinnä hiekkalaatikkotouhua.
Esitä sinä todisteet että hänellä on. Kun joiku esittää syytöksen, on syytöksen esittäjän velvollisuus esittää todisteet, yksilöidyt, syytteensä tueksi. Vasta sen jälkeen tarvitsee syytetyn ylipäätään tehdä yhtään mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Janitskinin toiminnan rahoituksesta ei varmaankaan kenelläkään ulkopuolisella ole varmaa tietoa, mutta hänen toimintansa yhteydestä Venäjän intresseihin lienee jotensakin kiistatonta näyttöä. Asiaa käsitellään mm. täällä:
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/…
Ilmoita asiaton viesti
147 Halla-ahollehan sinun pitäisi selittää.
Ilmoita asiaton viesti
Missä sinulla on se tenupullo piilossa?
Ilmoita asiaton viesti
Äärioikeisto toimii vihan pohjalta ja kehittää viharetoriikka ja hyödyntää vanhaa sellaista kuten Jocke tuossa. Äärioikeiston saitit ovat vihahautomoja.
Tulisit Jocke pois sieltä. Pystyt kyllä keskustelemaan ilman hönttiä tyyliä.
Ilmoita asiaton viesti
Voi hyvä Sini, millä ”äärioikeistolaisilla” saiteilla oleskelen?
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä, niitä on paljon. Tyylisi välillä juoruaa että niihin samaistut. Välillä taas ei.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta ehdotat että ”tulisit pois”, siis mistä?
Kerro nyt kun noin komennat.
Ilmoita asiaton viesti
Justhan mä sanoin. Sellaisesta miljööstä missä on kovan jätkän merkki että huutaa ei-persuille jotain lääkkeet- tai viinajuttuja yms.
Sä oot välillä ihan keskustelumyönteinen ja välillä samaistut räyhäoikeistoon.
Se on yksi protofasismin osa että kieltä aletaan raaistamaan. Persut on tosi paljon syyllistyneet siihen. Eivät ole keskustelumyönteisiä vaan sotameiningillä mennään ja kaikki keinot sallittu.
Ilmoita asiaton viesti
Sanoit että tulisin pois joltain ihme saiteilta.
Siis mistä saiteilta?
Ilmoita asiaton viesti
Sinähän ne saittisi tiedät. Jostain sinun on täytynyt tuo ajoittain esiinputkahtava tyyli, joka on ristiriidassa oman tyylisi kanssa, omaksua. Jos kuulostat välillä pepettäjältä luultavasti uit niiden piraijoiden kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Kuinka niin?
Sinä tässä olet väittänyt jotain. Tapasi mukaan heittelet kaikenlaista etkä sitten esitä mitään tueksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ihme inttämistä. Ihan sama mulle jos väität että välillä vilahteleva pepetyylisi on yksin tuvassa luotu koska on mahdotonta todistaa että ei ole. Yleensä vaan tyylilajit väistämättä imetään ympäristöistä.
Ole sitten kotikutoinen osa-aikaispepe.
Oletan hetkittäisten ulosantiesi pohjalta että liikut äärioikeistosaiteilla etkä sinä voi sille mitään.
Ilmoita asiaton viesti